Wanneer kies je voor Huddle voor jouw e-learning?

Een keuze die je ook kunt maken voor je leeromgeving is Huddle.
Dit is een kant- en klaar platform, inclusief community forum. Maar wanneer kies je voor Huddle?
De mogelijkheid voor een combinatie van e-learning en een community is ook direct een belangrijke reden om voor huddle te kiezen, wat mij betreft.
De community
Als het gaat om een omgeving in je eigen huisstijl kan huddle niet op tegen WordPress i.c.m. Learndash of Wishlist. Hoewel je wel je kleuren en logo terug kunt laten komen.
Maar de mogelijkheid tot communiceren met jouw deelnemers en je deelnemers onderling, op je eigen veilige platform is heel breed. Het biedt mogelijkheden die je kunt vergelijken met een Facebookgroep.
Zeker nu niet iedereen een account op Facebook wil, kan dit een zeer waardevolle toevoeging zijn.
Binnen de community kan men berichten plaatsen en op elkaar reageren met likes, tekst en afbeeldingen. Van de reacties ontvang je meldingen per e-mail. Vooral als er veel afbeeldingen worden gedeeld, kun je dit met een WordPress website bijna niet goed werkend krijgen.
De lessen
De lessen zitten in een redelijk vaste opmaak, maar je kunt wel alles toevoegen wat je wilt aanbieden. Video, bijlagen en natuurlijk tekst. De lay-out ziet er mooi uit en je kunt wel met kleur en titels werken. Daardoor zorg je voor een overzichtelijke les.
Het geleidelijk vrijgeven van lessen is mogelijk. Je moet wel even goed kijken hoe je dat instelt. Maar dan werkt het prima.
De groepen en boards
Je kunt meerdere groepen maken en instellen wie dan welk deel van de lessen en community ziet. Dat werkt net als bij Wishlist Member met levels.
De community bestaat uit verschillende boards. Een soort mappenstructuur, waarbij je via de levels aangeeft wie de inhoud van een board mag bekijken. Je kunt met verborgen en open boards werken. Deelnemers zien dan wel of niet wat er in een andere groep wordt gedeeld, net als bij Facebook.
Deze optie kan zeker een reden zijn om voor huddle te kiezen.
Kosten voor platform en service
Door het kostenplaatje dat er aan zit, moet je community wel voldoende groot zijn. Maar als dat het geval is, biedt huddle een stevig platform. Daarnaast is er veel uitleg te vinden over het opzetten van je lessen en je community.
Mocht er toch iets niet lopen zoals je wilt, is de support goed bereikbaar. Ze reageren vlot en werken hard om het op te lossen. Je krijgt dus wel service voor wat je betaald.
Koppeling met betaalsysteem
Huddle is een onderdeel van IMU en zij bieden ook een eigen betaalsysteem, Plug & Pay. Dit sluit natuurlijk naadloos aan, maar ook hier zit wel een behoorlijk kostenplaatje aan.
Je kunt het ook prima combineren met Woocommerce en Mollie als je een WordPress website hebt. Met Mailblue zorg je dan dat de deelnemers de inloggegevens ontvangen en dat ze worden toegevoegd aan je community.
Mocht jouw training op een vaste datum starten voor een groep, dan kun je op die manier iedereen opvangen in een automatisering in Mailblue en vervolgens iedereen op de startdatum de inloggegevens sturen en toevoegen. Dat kan dan volledig automatisch.
Conclusie
Heeft jouw community al een behoorlijke grootte en wil je van je Facebookgroep af? Is het delen onderling een belangrijk onderdeel van jouw online cursus?
Bekijk dan eens serieus de mogelijkheden die huddle je biedt. Een community in een WordPress website is met BuddyPress een mogelijkheid, maar het is moeilijk om deze snel en stabiel te houden.
Wil jij een online leeromgeving via een WordPress website? In mijn vorige blogs beschreef ik wanneer je Learndash kunt gebruiken en wanneer Wishlist Member een goede optie is.
Hi Jenny,
Bedankt voor deze info!
Ik overweeg met de Huddle te gaan werken voor mijn Facebookcommunity van https://wanderingminds.world
Ik ben nu op zoek naar voorbeelden van ondernemers die de Huddle gebruiken, maar ik kan bijna geen voorbeelden vinden. Alleen affiliate artikelen waarin de Huddle wordt aanbevolen. Heb jij zelf de Huddle gebruikt, en kan ik het voorbeeld bekijken? Of ken jij andere ondernemers die de Huddle gebruiken?
Ik heb vorige week wat vragen gesteld aan de oprichters van de Huddle, maar ik krijg geen reactie. Ik lees ook andere reviews dat de klantenservice slecht is.
Wat is jouw ervaring hiermee?
Groetjes!
Hi José,
Ik heb voor een paar klanten Huddle ingericht.
Als je met een community wilt gaan werken, werkt het erg prettig. Er kan veel en makkelijk gedeeld worden in de community.
Mijn ervaringen met de klantenservice zijn prima, maar dat is wel al even geleden dat ik daar hulp bij nodig had.
Groetjes, Jenny