Vertrouwen opbouwen kost tijd.

vertrouwen opbouwen

Zichtbaar worden als ondernemer vergt een lange adem. Mensen moeten meerdere keren iets van je hebben gezien, willen ze vertrouwen in je hebben.

Als je af en toe een bericht plaatst duurt het heel lang voordat mensen dat vertrouwen krijgen. En zonder vertrouwen gaan ze niet over tot aankoop van je dienst. Zeker als coach is dit extra belangrijk.

Ga jezelf maar na, ga jij naar een coach toe zonder dat je vertrouwen hebt in die persoon?

Online marketing klinkt eenvoudig

Online marketing, het wordt regelmatig voorgespiegeld als een super eenvoudige werkwijze. Je plaatst wat berichten, stuurt wat e-mails en regelt een filmpje.
In de basis is het niet veel ingewikkelder dan dat.

En ja, met een beetje technische kennis kun je een bericht op Facebook plaatsen of op LinkedIn dat er ook nog leuk uit ziet. Zoals dit bericht. Een blog op je website dat lukt je wel. En die deel je dan weer op je sociale media en in je nieuwsbrief.
Een kind kan de was doen.

In de praktijk valt het tegen

Dan heb je dat bericht geplaatst. En een blog geschreven.

En nu....

Je cliënten vragen om aandacht. Je agenda loopt vol.
Maar volgende week heb je minder afspraken, dan maar snel een bericht op Facebook zetten.
En die blog kan nog wel een keer op LinkedIn.

Oh, de week erna loopt je agenda over. Dan lukt het even niet.
Net als je klaar zit voor je marketing wil het systeem niet meewerken, net nu je even tijd hebt kunnen maken voor een nieuwe blog. En het systeem om je nieuwsbrief te versturen is onduidelijk.

Oei, dat valt toch tegen in de praktijk.

Wat werkt wel

Om tijd te besparen kun je op het onderwerp van je blog voortborduren voor nieuwe berichten voor op je sociale media kanalen.
Een korte tip uit je blog op Twitter met een link naar het hele bericht. Een losse vraag op Facebook over hetzelfde onderwerp. En op LinkedIn plaats je een krachtige samenvatting.

Zo hoe je niet elke keer volledig nieuwe content te maken. En ben je vaker zichtbaar.

Vraag eens naar het grootste probleem van je cliënt of zorgen waarvan ze 's nachts wakker liggen. Zo heb jij weer een onderwerp voor je volgende blog.

Vertrouwen opbouwen kost nog steeds veel tijd

Hoe je het ook aanpakt, marketing kost tijd. Zelfs als je al een naam hebt opgebouwd, moet je moeite blijven doen voor nieuwe cliënten.

Je zult zichtbaar moeten blijven.

Consequent berichten plaatsen, nieuwsbrieven sturen, blogs schrijven of filmpjes maken is het enige wat werkt.

Dat kost tijd, daar kun je niet omheen.

Kan dat anders?

Ja, natuurlijk kan dat anders. Wil je meer tijd hebben voor je cliënten? Wil je rust om je daar op te kunnen richten? Vind je het werken met al die verschillende systemen afgrijselijk?

Besteed het dan uit. Schrijf je teksten, maar laat een Virtueel Assistent ze verder uitwerken.
Ik kan er een blog van maken of een bericht op social media. En vervolgens wordt er nog een nieuwsbrief verstuurd naar je volgers.

Lijkt je dat wat?
Zou je minder aan je hoofd willen hebben?

Neem dan vrijblijvend contact met me op.

Laat een reactie achter