Promoot je e-learning
Het is eindelijk zover. De zeer gewenste e-learning is af. De module staan er in, je video’s werken goed, het betaal- en inlogproces is getest. Klaar voor de start.
Je bent trots op het eindresultaat. Tijd om de e-learning te promoten.
Je hebt de online leeromgeving ten slotte niet voor niets gemaakt. Je wilt hier mensen mee helpen. Daarom plaats je een aankondiging op je social media kanalen en stuur je een mail uit naar je nieuwsbrieflijst.
Natuurlijk is dat niet voldoende, maar wat kun je nog meer doen om je e-learning onder de aandacht te brengen? Je wilt niet te pusherig overkomen.
Je e-learning is nu onderdeel van je aanbod
Behandel je e-learning dus ook op die manier. Als ondernemer heb je vast al je marketing ingericht op een manier die bij je past. Zo niet, dan raad ik je aan om eens naar de blogs van Selma Foeken te kijken. Zij schreef vorig jaar bijvoorbeeld een blog over hoe je aan klanten komt voor je online training. Daarin schrijft ze over het vertrouwen dat een klant moet hebben om tot aankoop over te gaan. Ook voor een e-learning heeft je klant vertrouwen nodig, in jou en in zichzelf.
Dat vertrouwen kun je via je berichten opbouwen. Neem daar als call to action ook je e-learning nu in mee.
Ideeën nodig? Denk dan aan deze opties:
- Plaats een bericht op social media (en herhaal)
- CTA onder je blog
- Beschrijf je e-learning in je nieuwsbrief
- Benoem de e-learning tijdens gesprekken
- Zet het een tijdje onder je e-mail handtekening
- Deel een testimonial
- Benoem het in een opvolgmail na je weggever
Promoot je e-learning op jouw manier
Je andere diensten verkoop je ook op je eigen manier, daar past de e-learning goed bij. Het is een aanvulling en het zal (een deel van) de problemen oplossen die je andere diensten ook doen.
Laat weten dat dit ook een manier is om jouw kennis op te doen. Voor sommige mensen zal de drempel lager zijn als ze direct met een e-learning kunnen starten. Anderen willen misschien eerst een gesprek. Afhankelijk van de prijs van je e-learning kun je zorgen dat ze je kunnen mailen en bellen om te bepalen of de training bij ze past. Kortingsacties en ‘nu of nooit’ oproepen zijn niet nodig als dat niet goed voelt. Wel tijd om bekendheid te creëren en herhaling. Laat zien wat de waarde is.
Heb je deelnemers? Vraag om een testimonial. Dit vergroot die geloofwaardigheid van de waarde en vergroot daarmee het vertrouwen in jou.
Blijf herhalen
Herhaling is nu eenmaal nodig bij marketing. Zeker op social media. Jouw bericht bereikt niet al je volgers en contacten en een paar weken later is dat bericht nauwelijks nog zichtbaar. Ik ben geen specialist op het gebied van marketing, er zijn genoeg anderen om je daarmee te helpen. Maar ik weet inmiddels uit ervaring dat als je zelf gelooft in je aanbod, je het makkelijker met de wereld deelt.
Geloof in de waarde van wat je aanbiedt en ga ervoor. Deel het met iedereen waar het iets voor kan betekenen. Dan heb jij niet voor niets hard gewerkt aan de inhoud van je e-learning.
Heel veel succes. Jij promoot je e-learning vanaf nu, toch?
En dan hier mijn promotie 😉
Learndash Hulplijn
Heb jij een e-learning op basis van Learndash? Loop je nog te stoeien met wat instellingen? Kost dat je nu te veel tijd om het zelf uit te zoeken? Dan help ik je graag via mijn Learndash Hulplijn met het vinden van de oplossing.
Is juist Wishlist Member het probleem? Ook daar help ik je graag bij. Boek dan gerust mijn Hulplijn en vermeldt even bij de opmerkingen dat het om Wishlist Member gaat.