marketing wat moet ik ermee

Je agenda ligt voor je. Yes, die leuke klant komt vandaag. 

Maar voor daarna kijk je helaas tegen een leeg uur aan. Het begint best wel in beweging te komen, maar het mag nog drukker worden.  

Je hoeft niet rijk te worden van je praktijk. Dat niet. 
Je wilt gewoon geld verdienen, met dat wat je het liefste doet.  

Hoe zorg je ervoor dat er meer klanten komen? 

Mond-tot-mond reclame werkt. Daar heb je alleen weinig invloed op.  

Toch gaan flyeren dit weekend? Oh, maar zondag ga je naar je schoonouders voor Sinterklaar. Zo is er elk weekend wel iets. Flyeren is zo tijdrovend.  

Online berichten plaatsen dan maar. Alleen hoe vaak en wat zal je plaatsen.  

Als je niet zoveel met techniek hebt, wil je er niet te veel tijd aan besteden. Het kost je alleen maar energie. 
Nooit geweten dat er zoveel komt kijken bij een eigen praktijk, denk je geregeld bij jezelf.
Facturen sturen, betalen en verwerken.  Je website bijhouden en natuurlijk je coachgesprekken voorbereiden.  

Op zondag klap je de laptop toch maar even open. Eigenlijk wil je een rustige ochtend met je gezin.  

Maar je wilt ook meer klanten. 

Na drie Facebookberichten te hebben gemaakt, betrap je jezelf op het lezen van de berichten van vrienden. Leuk, Marijn heeft zijn zwemdiploma gehaald.  

Oeps, verder met je eigen berichten. Dat blog moet ook nog geschreven.
Als voedingscoach schrijf je deze week over het gebruik van suikers, dat is wel nodig in deze tijd van het jaar. Hoewel, deze week… 

De vorige blog is alweer drie weken geleden.  

Het lukt je echt niet elke week om je klanten, je gezin en je hobby’s te combineren met het schrijven van een blog.  Als je blog klaar is, moet de nieuwsbrief nog worden gemaakt. Grr, die laptop.  Hij gaat echt nog een keer uit het raam. Dat ding werkt nooit mee.  

Om 13.00 uur ben je er klaar mee. Je klapt de laptop dicht en gaat genieten van je zondagmiddag.  In je achterhoofd zeurt nu wel nog door wat er moet gebeuren.  

Maandag dan maar afronden.  

Maandag valt het tegen, de voorbereiding van het gesprek van dinsdag neemt je volledig in beslag. Dinsdag is het druk en voor je het week verstuur je pas een week later je nieuwsbrief.  

Weet je hoe je je marketing op de rit krijgt?  

  • Maak een plan.  
  • Bedenk voor minimaal 4 weken waar je blog over zal gaan.  
  • Plan minimaal 2 uur vrij op een vaste dag in de week.  

Schrijf je blog, dat is je basis. Met die tekst in gedachten bedenk je drie Facebook berichten voor die week. In je nieuwsbrief schrijf je een pakkend intro naar je blog.  

Dat plaats je ook op LinkedIn.  

Zo heb je vanuit één artikel meerdere berichten op je sociale media.  Dat scheelt je heel veel tijd. Door net een andere kijk te geven op het artikel met je berichten, maak je het interessant voor je lezer.  

Een intro kun je op Facebook wat informeler schrijven en wellicht kies je op LinkedIn een andere insteek. Verder is het ook echt geen probleem om een keer hetzelfde intro te gebruiken.  

Grote kans dat je niet dezelfde lezers hebt op Facebook en LinkedIn.  

Naast deze online activiteiten kun je natuurlijk ook offline klanten werven. Denk aan een lezing geven, een netwerk bijeenkomst bijwonen of in gesprek gaan met een ondernemer die dezelfde doelgroep heeft als jij met een andere dienst.  Misschien kun je een gezamenlijke open dag organiseren.  Maar dat is stof voor een andere keer. 

Zoals met heel veel dingen in het leven geldt ook hierbij: volhouden.
Je eerste klant was toch ook niet in één sessie geholpen?

Wil je hulp bij het plaatsen van je blogs, je berichten en bij het versturen van je nieuwsbrief?
Wil je weten wat de mogelijkheden zijn?  

Neem dan eens vrijblijvend contact met me op.

Wil je weten wat je basis is voor je online marketing?
Lees dan ook even deze blog: Online marketing. Wat doe je eerst?

 

 

Laat een reactie achter