Onderwerp nieuwsbrief

Je bent kindercoach en je hebt je eerste Kanjertraining gegeven aan 3 onzekere kinderen. De ouders waren heel complimenteus, omdat het zelfvertrouwen van hun kinderen zo was toegenomen. Ze hebben je zelfs een 5 sterren beoordeling op je Facebookpagina gegeven. Dit smaakt naar meer.

Dit wil je laten weten door een nieuwsbrief te versturen.

Daar staan nu helaas nog maar 21 namen op, maar die lijst groeit wel, omdat je een e-book met 10 tips om het zelfvertrouwen van je kind te vergroten weggeeft via je website.

Tijdens en na de Kanjertraining weet je genoeg tegen je cliënten en hun ouders te zeggen, maar hoe doe je dat met je nieuwsbrief? Zodra je achter je HP laptop zit, komt er niets in je op. Blanco.

• Je denkt: Ze hebben vast geen behoefte aan wat ik ze mail.
• Wat voor ‘nieuws’ kan ik ze sturen?
• Zit mijn lezer echt te wachten op mijn tips?

Geloof me, ik dacht dat eerst ook. En dat is gek, want als ik een onzeker kind zag, kreeg ik direct ideeën voor mijn coaching. Maar achter mijn laptop staar ik uren naar de cursor. Waar zal ik over schrijven?

Schrijf alsof je met je cliënten een coachingsgesprek voert..

Welke vragen krijg je als cliënten bij je komen? Krijg je vaak dezelfde vraag?
Zo’n vraag is een onderwerp voor je nieuwsbrief. Schrijf over het antwoord. Want je clienten stellen die vraag niet voor niks.

Je voegt met zo’n nieuwsbrief iets toe.

Je kennis is voor jou heel gewoon. Maar voor iemand die nog niet zoveel weet over dit onderwerp, is die kennis bijzonder.

Als jij het antwoord kunt geven, laat je zien dat jij kennis hebt die je cliënten nodig hebben. Jouw kennis delen is al een stukje van de oplossing. Daardoor krijgen ze vertrouwen in jou als coach.

En die informatie reik jij ze aan, rechtstreeks in hun mailbox.

Niet invullen voor een ander

Tijdens de coaching sessie check je door een controlevraag of je hebt begrepen wat jouw cliënt heeft verteld. En of het onzekere meisje van 9 jaar een vraag heeft durven stellen in de klas.
Ik heb een jongen gecoacht, die onzeker overkwam. Het leek of hij niet in de gaten had waar hij goed in was. Aan de hand van het kwaliteitenspel kwamen zijn moeder en ik erachter dat hij een heel goed beeld had van zijn kwaliteiten en ook waar hij niet zo goed in was. Maar hij was daar niet onzeker over.

Je vult dus niet in voor de ander, je controleert het.

Dat geldt ook voor je nieuwsbrief. Vul niet in dat je lezer alles al wel weet.

Genoeg onderwerpen voor je nieuwsbrief

Ineens schiet je een onderwerp voor je nieuwsbrief te binnen tijdens je coaching, tijdens het uitlaten van de hond of zelfs onder de douche.
Je nieuwsbrieven, die je geen nieuwsbrieven noemt, zijn voortaan in een half uur geschreven. In minder tijd dan een coaching sessie. Waarom nieuwsbrieven geen nieuwsbrief heten, leg ik een andere keer uit.

Als je de vragen opschrijft die je krijgt, dan heb je binnenkort een voorraadje onderwerpen. Je kunt de onderwerpen ook gebruiken voor blogs. En die blogs kun je dan weer delen in je nieuwsbrief. Je kunt een heel blog in je nieuwsbrief opnemen, of alleen het intro. Je linkt dan door naar een blog op je website.

Zo wordt je website beter gevonden en je lezers leren jou kennen en gaan je vertrouwen.

Heb je moeite met de technische kant van een nieuwsbrief versturen?
Daar kan ik je mee helpen. Stuur mij je tekst, ik controleer hem en ik zorg ervoor dat je nieuwsbrief de deur uit gaat.

Wil je daar meer over weten?
Neem dan contact met me op.

Laat een reactie achter