Automatiseer de toegang tot je e-learning
Als je een e-learning hebt met Learndash of Wishlist Member, kun je de betaling regelen via Woocommerce in combinatie met Mollie. Daar schreef ik eerder al dit blog over. Hiermee automatiseer je de toegang tot je e-learning.
Daarmee bedoel ik dat als iemand betaald voor jouw online programma of training ze direct na de betaling een e-mail ontvangen met informatie over het inloggen. Met die informatie krijgen ze dan direct toegang en kunnen van start.
Woocommerce is gemaakt voor een webshop
Daarmee is er al een heleboel geregeld. Je kunt btw doorberekenen, je kunt meerdere producten aanmaken als je meerdere programma’s aanbiedt en het betaalproces is logisch opgebouwd.
Er zit alleen ook een nadeel aan het feit dat het in eerste instantie is gemaakt voor een webshop met fysieke producten.
Daardoor wordt een bestelling niet direct en automatisch afgerond. De bestelling komt eerst in de wacht. Dan is de toegang nog niet volledig geautomatiseerd.
Maar jij hoeft niets te versturen
Bij fysieke producten ontvang je een bestelling en moet je zelf daarna een aantal stappen regelen. Daarom komt de bestelling in de wacht en rond je als ondernemer handmatig de bestelling af als je het product hebt verzonden.
Dat is voor een e-learning natuurlijk niet nodig. Je wilt juist dat jouw deelnemer automatisch toegang krijgt direct na betaling. Na het krijgen van de toegang gaat er namelijk ook de e-mail uit met inloggegevens en kan je deelnemer direct aan de slag. Zonder jouw tussenkomst.
Dat kan met de plug-in Autocomplete Woocommerce orders
Met deze eenvoudige plug-in kun je de stap van ‘bestelling in de wacht’ overslaan. De bestelling krijgt dan na betaling direct de status ‘bestelling is afgerond’.
Op het moment dat de bestelling is afgerond krijgt jouw deelnemer toegang tot de online training en zal daardoor de e-mail ontvangen die je hebt ingesteld.
Combineer jij jouw e-learning met fysieke producten in jouw webshop?
Ook dat is met deze plug-in geen probleem. Je kunt namelijk kiezen of je alle bestellingen direct wilt afronden of alleen de virtuele producten.
De producten die toegang geven tot jouw e-learning markeer je dan als ‘virtueel product’. Alleen deze producten worden dan automatisch afgerond.
De fysieke producten moet je dan nog handmatig afronden, nadat je het pakket hebt verstuurd. Zo krijgen je klanten en deelnemers de juiste e-mails.
Heb jij al een e-learning op basis van Learndash of Wishlist Member?
Dan kan deze plug-in het je wat gemakkelijker maken. Kom je er niet uit of loop je ergens anders tegenaan? Dan is er altijd de Learndash Hulplijn (ook in te zetten bij vragen over Wishlist Member). Hier vind je er meer informatie over.